EHBO - Leimuiden | Rijnsaterwoude

EHBO-er worden en blijven

Nieuwe cursus start 9 jan. 2024

Voordat je mag optreden als EHBO-er moet je eerst de basisopleiding tot eerste-hulp-verlener volgen. De opleiding bestaat uit 10 lesavonden en een examen. Er wordt geleerd en geoefend aan de hand van het instructieboek. Soms is er een Lotus-slachtoffer aanwezig in de les. Een Lotus slachtoffer beeldt voorvallen uit de praktijk uit. De cursisten moeten oefenen met de eerste hulp verlenen. Dit zijn altijd heel leerzame avonden. Ook wordt er geoefend om een slachtoffer te reanimeren en met het gebruik van een AED. De cursus wordt afgesloten met een examen, afgenomen door Het Oranje Kruis. Het EHBO diploma is 2 jaar geldig.

Om EHBO-er te blijven dien je de jaarlijkse herhalingslessen te volgen bij de vereniging. De cursusstof wordt herhaald en in de praktijk geoefend. Reanimatie/AED-bediening is elk jaar een verplichte herhaling. De lessen voor leden worden gegeven in de kleine kantine bij voetbalvereniging Kickers op maandagavond van 20.00-22.00 uur.